2016. szeptember 11., vasárnap

Cat - kritika #8 - Miss Alison - Bella naplója


Sziasztok drága cukorfalatok!

Ma egy kezdő bloggerina Miss Alison Bella naplója c.mű blogjának kritikájával jelentkezem. Mielőtt bárki is (köztük az író is) elolvasná ezt a kritikát, csak szólok nem bántásként írtam ezeket a sorokat, ahogy eddig az összes kritikámat sem. Nem célom senkit megbántani, ha ezt tenném előre is elnézést kérek! 
Tovább nem is húzom a szót, kezdjünk  hát bele! 


A kinézet:

1. A fejléc: A fejléc egy sima kép, amit  bizonyosan letöltöttél a Google-ról, majd beillesztetted. Szépnek szép kép Selenáról (akit megjegyzem: Imádok), de egy két bibi van a dologban. Először is Selena kezd sablon blogkarakterré válni, kettő pedig, hogy ez nem fejléc. Oké, hogy ott a szereplő és hogy mivel róla szól a blog csak ő szerepeljen rajta.. De egy fejlécen, ami igényes és szép több mindent rá tudsz rakatni, pl.:suli, egy kép ahogy naplót írnak, stb. A fejlécet meglátva beletudsz rázódni a blog hangulatára, arra miről is szól a blog. Na és a cím, pont csak rá van helyezve a blogger által a képre.. Javaslom rendelj egy fejlécet szép és igényes munkát végző designertől.   (6/2)

2. A háttér:  Egy kép amin könyv és írógép van.. Jó kép, és szép is. Nekem alapból tetszenek az ilyen képek, kedvet kapok az íráshoz.. De ez nem passzol össze.. Értem én a célt miért ezt helyezted el háttérnek, de rendelj egy fejlécet és egy hozzá azonos vagy ahhoz illő háttért vagy egyszerű színt válassz. (2/1)

3. Bejegyzések, modulok háttere:   A bejegyzések háttere fehér, a moduloké pedig áttetsző.. Szerintem sokkal jobb lenne ha egyszínű fehérre állítanád. (Persze ha a rendelt fejléchez nem az illik hanem a fejléc színének világosabb árnyalata, akkor azt állítsd be.)  (2/ 1)

4. Betűszín, betűtípus, betűméret:  Az egyszerű fekete szín mindig jó választás! Könnyű kiolvasni, nem vakít és mindenhez passzol. A betűtípus is tökéletes, kiolvasható és nem az a túl csicsáns. És a betűméret is pont jó.  (3/3 )

5. A modulok :   Szinte miden ki van téve, aminek kint kell lennie. Viszont a menüt bővítsd ki Kritikák, és eredmények illetve Könyvborító és trailer menüponttal. Javaslom a chated állítsd át átlátszóra vagy csak sima fehérre. Azon kívül jó a modulok betűtípusa, betűmérete és színe.          (10/5)

6. Ötletesség, egyediség + könyvborító, stb:  A blogod így egy egyszerű kis blognak néz ki, amit egy lány élete ihletett. Sajnálom, hogy nincs rendes a blogra készült fejléc, mert ez viszi legjobban nálam el ennek a pontnak a sok pontszámát, illetve a könyvborító amit szintén nem találtam, mert nincs. 
(5/2)

7. Összhatás: Így egy egyszerű kis kezdő blognak néz ki, amire ráférne egy-két átalakítás, esetleg design rendelés.  (5/3)


A kinézet összesen: 38/17  

Tartalom:

1. Cím: Ne haragudj meg, hogy ezt mondom/írom, de nagyon sablonos ez már. Odaírni a naplója szó elé a főhősnő nevét.. Nem tudom szerintem ez már sablonos, és nem egyedi. (6/3)

2. A fülszöveg: Igazából nekem nagyon tetszett, erről most a Hűvösvölgyi Suli könyvsorozat jutott eszembe, amit imádok. Nem tudok belekötni, mert szerintem a fiatalabbak szívesen olvasnák ezt a fülszöveget olvasva. (5/5)

 3. Az oldalak: Mint már említettem kihagytad a Kritikák és eredmények, illetve az előzetes és könyvborító modult. Egy egyszerű blogger által beállított menü van, amik tudnak jók lenni, de ide valahogy egy a blog újabban rendelt fejlécének színéhez illő HTML-es modult szívélyesebben látnék. (4/2)

4. Prológus:  Nincs, de nálam ez nem baj. (0/0)

5.A történet: Nekem így beleolvasásra, az SZJG jutott eszembe, bár én sosem olvastam Leiner Laura ezen könyveit csak a húgom miatt lestem bele.. Tipikus iskolás sztori, ami van akinek érdekes, valakinek nem. Szerintem olvasható, bár hogy már a pasizást 13 évesen kezdeni kell.. Szerintem én akkor még blogoltam. * lemaradt vagyok, lol* (5/3)

6. Leírások, párbeszédek, karakterek: Igazából nem értem, hogy szinte minden mondat után, miért teszed zárójelbe a leírásokat, vagy épp a szereplő gondolatát.. Ezt is fogalmazd bele. Illetve miért teszel smile-kat. Felesleges. Inkább a szereplő érzéseit fejtsd ki, de ne smile-kkal, hanem leírással. A párbeszédek tipikus tinis beszélgetések, amik gyorsan lezajlódnak és kissé kevesek. (6/4)

7. Stílus és fogalmazás: Kissé kezdőn fogalmazol, ami nem baj, mert valahonnan mégiscsak el kell kezdeni. Tipikusan egy SZJG felling -ű sztori, amit te összeakarsz hozni (nekem legalábbis  ez jött le) és jól fogalmazol ehhez. De van még mit fejlődni hozzá. (5/3)

8.Helyesírás, szókincs: 
Őszintén szólva én nem találtam semmi új szót, így inkább azt mondanám átlagos szókinccsel rendelkezel. Helyesírási hibákat is találtam, amikre ha jobban figyelsz semmi gondod nem lesz. Javaslom fogadj fel egy bétát, aki átnézi és javítja a részeket mielőtt kitennéd.  (5/4)

Szeptember 1. , Hétfő

Reggel izgatottan keltem, mivel ma hivatalosan is 7.-es lettem. Gyorsan megreggeliztem és elmentem felöltözni, bár sajnos ünneplőbe, mert évnyitó lesz. Nem szeretem az ünneplőt. Grrrr!                                                                            (hosszú, hogy tudta meg). De ő azt mondta, hogy nem vagyok az esete és hogy neki a Kaposvári Izabella (ribanc) tetszik neki. Így a nyáron viszonylag  tovább léptem rajta, csak attól félek, hogy még mindig hülyén fog rám nézni, pedig én szeretnék vele haverkodni. Hát, nem is tudom. Majd meglátjuk. Ezzel a gondolattal léptem ki a kapun és elindultam az iskola felé ami az utcánk végén van, szóval közel lakunk a sulihoz szerencsére. És már egy 5 perc múlva a sulihoz is értem, nem láttam Domit. Felmentem a teremhez és fiúk mint mindig, most is  hülyéskedtek, de azonnal megláttam az én barátnőimet, nagyon megőrültem nekik.                                                           
– Szia Bell, hogy telt a nyári szünet? – jött oda hozzám Anna és megölelt.    
 - Nagyon jó volt! – jelentettem ki és elmosolyodtam. 
      – Oké, annak örülünk,nekem is jó volt. De sajnos gyorsan eltelt.  – ölelt át Ella és utána Vandához fordultam.                                                                                        
– Na , mi van Ákossal?- kérdeztem tőle kíváncsian. Mivel tavaly Vanda összejött Ákossal (8.-dikos Dominik osztálytársa, bár nem haverok). Amúgy meg utálom a fiút szerintem csak ki használta Vandát.    
- Semmi, néha beszéltünk de nem vagyunk kapcsolatban. – mondta vállát megvonva.
– Az jó. – mondtam lazán, de belül örültem, hogy nem jön össze egy ilyen hülye fiúval. – Gyertek gyerekek a tornaterembe. – jött meg az osztályfőnökünk, Balik Anna aki nagyon aranyos és kedves, én legalábbis nagyon szeretem. (nagyon aranyos és kedves, mármint én legalább is szeretem)                                 
Párokba rendeződtünk és lementünk a tornacsarnokba. Nagyon dobogót a szívem, nem akartam látni még Dominikot. Anna megszorította a kezemet és egy mély levegővel beléptünk a tornaterem ajtaján. Mikor beléptünk azonnal megpillantottam, de NEEEEEEEEEEEEEEEEEEE!!!!!! Ott volt mellette Izabella és átölelte a karját. (Igen Dominik mondta tavaly, hogy biztos, hogy összejönnek, hát sikerült neki. Gratulálok!!                          
 Elmentünk mellettük mintha nem is látnánk őket. Legyen boldog a ribivel. Vanda megsimította a vállam és a szájáról egy „Sajnálom” mondatott olvastam le. Visszasúgtam neki, hogy „Nem baj”. De...nem, túl vagyok rajta.                              
Az évnyitónak gyorsan vége lett, vagy talán nekem, mert végig gondolkoztam, így utána felmentünk a termünkbe. Az osztályfőnök azt mondta, hogy átöltözhetünk ha akarunk. Ella, Vanda és én elmentünk a WC-be átöltözni.                                    
– De komolyan, hogy tud azzal a libával járni? – kérdezte felháborodottan Vanda.                         
– Tetszik neki, de már nem érdekel. – mondtam, de hülye képet vágtam rám olyan „nem hisszük, hogy túlléptél rajta".                      
– Még mindig, biztos, hogy érzel iránta valamit. – hajolt le a Gap pulcsijáért Vanda.                        
– De túl vagyok rajta. – néztem rájuk, miközben felvettem a „Boston” feliratú pólómat. – Na, jó még tetszik egy picit. De csak haverkodni akarok vele. – és felvettem a Converse cipőmet.                          
– Akkor beszélj vele! – állt meg előttem Ella.                                                        
– Nem, nem bírok vele beszélni. Amúgy is elvan Izabella barbie babával! – mosolyodtam el. – És a tavaly történtek után, hogy álljak oda hozzá? „Szia, szeretnék csak haverkodni veled!”. Hülyeség! – tettem bele az ünneplőmet a H&M - es zacskóba.                                                                                
– Akkor állj elé így! – kérdőn Vandára néztem. – Vagy nem? Mindegy csak beszélj vele, mintha már túl vagy rajta és tényleg csak haverkodni akarsz!                       
- Nem is tudom ?   – néztem a cipőmre, pedig nem is volt érdekes a cipőm, már ezerszer láttam. 
– De Bella, valahogy kéne beszélnetek ezek után. Hogy ő lássa, hogy jó fej vagy, kedves,szép. És lehet, hogy beléd szeret és dobja szöszi barbie- t. – nyitotta ki az WC ajtót Ella és elmosolyodtunk mind a hárman.   
 – Előbb inkább a haverjaival ismerkedjünk meg aztán vele beszélek. – mondtam magabiztosan és kinyitottam a terem ajtaját és bementünk a lányokkal.
Leültem Anna mellé és már is az ofő beszélni kezdett. Elmondta az órarendet, hogy mi melyik teremben lesz és még a többi tudni valót. Persze Dávid meg kérdezte, hogy mikor lesz az őszi szünet, az ofő ki volt ettől a kérdéstől. Persze a fiúk szeretik idegesíteni az ofőt.

Mikor vége lett a „tanításnak” lementem a szekrényekhez és kinyitottam az „én pici” szekrényem és ki dekoráltam. Pechemre jött a „szerelmes pár”. Dominikra néztem, ő is rám pillantott aztán kinyitotta a szekrényét. Visszafordítottam a fejem és már nem is érdekelt, csak hallgatóztam. Szerencsére jött Anna.    
– Akkor megyünk szombaton az Aréna Plázába?- nyavalygott Izabella. Hát , ezt Dominik, hogy bírja ki.
– Hát, persze. – mondta unottan Dominik és berakta a szekrényébe a torna zsákját és rám nézet, de én a posztert tapasztottam a szekrényembe.                                           
– Hello, itt vagyok. –mosolygott rám Anna és leült mellém.                           
– Szia, milyen ez a poszter? – mutattam fel egy Austin Butler-ős posztert.                         
– Ó, cuki! – mondta mosolyogva Anna és átvette a posztert, hogy szemügyre vegye. Dominik megint oda nézet aztán becsukta a szekrényét és átkarolta Izabellát és elindultak a folyóson. Hú.        
– Igen, nagyon cuki! – és felragasztottam a posztert. Beraktam a táskámba a pulcsim aztán becsuktam a szekrényem és elindultunk Annával a kijárathoz. A suli előtt még ott volt Dominik és Izabella valamint a haverjai. Elmentünk mellettük és láttam, hogy Dominik rám nézet, de én nem néztem rá csak mentünk előre Annával és nem néztem vissza.  Jó volt Annával lenni, mindent megbeszéltünk a nyárról. 

Délután a kertben olvastam és utána a Carrie naplója sorozatot néztem, Austin Butler játszik benne.

Suli: 3/5 – Hát, ma elment.                                                               
Dominik és Izabella: 1/5 – legyenek boldogok! Nem érdekelnek.                                                

Austin Butler:5*/5 – nagyon cuki!!!!! :) :)   


9. Hitelesség, történetvezetés: Kissé lapos a sztori. Remek elképzelés tényleg! Viszont nagyon kevés egy-egy rész és elsieted, elkapkodod. Egyszerűen nem tudtam magam beleélni, csak olvasni. Nálam viszont az a baj, ha nem tudom magam beleélni akkor nem is szeretem elolvasni sem értelmezni.. (5/2)

10. Ötletesség, egyediség + trailer: Maga a történet lehet jó lenne, de a design javításra szorul, illetve trailered sincs. Az a gond, hogy a fogalmazásodnak és a szókincsednek is még kisebb javításokra, időre van szükség. Így  tudod a design sokat nyom itt a latba, illetve a trailer is! Javaslom rendelj egy teljes designt és egy trailert. (5/2)

A tartalom összesen: 46/28

Kedves Miss Alison!

A történeted a magad módján egyedi és jó. Mondjuk én mostanában nem olvasom ilyen történeteket, így megvallom őszintén magamtól nem bukkantam volna rá a blogodra. Szerintem ha betartod a kritikámban adott tanácsodat semmi haszontalan rossz dolgot nem követsz el! Remélem nem bántottalak meg semmivel, hiszen nem ez volt a célom. Sok sikert, és javítást kívánok neked!

Ölel mindenit:
xxCat L. Loud  
      

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Theme by Lydia (css)
and Leona(header)