2017. március 23., csütörtök

Kritika #2 - Twins Amongst Love Story

Sziasztok!
Rettentően restellem, hogy már több hónapja nem posztoltam. Öhm várj csak egy kicsit S, megismer egyáltalán még valaki? Ja igen, először is mielőtt bele csapnánk a lecsóba, felfrissítenék néhány dolgot a blogger világnak. Ciara N. Malone voltam, Sandra L.(Lilyana) Collins lettem. Azért történt ismét ez a névváltás, mivel sosem tudok megmaradni egy névnél és mint most is, nem tudtam megállni, hogy össze ne ragasszak valami újat. A e-mail címem is megváltozott, ami mostantól: sandra.l.collins.96@gmail.com. Itt tudtok mostantól mindent rendelni. 
Mivel közeleg a nyár, vagyis a tavasz, vagy mi, szóval mostanában egyre többet fogok majd aktívkodni itt is és a Szerintem...-en is.

Viszont most egy kritikával jöttem nektek egy rettentő hosszú kihagyás után, arról a blogról, amit Katherine Schade Burkhardt  ír. A blogott ITT megtalálhatjátok.

 A kritika nem bántó szándékkal íródott! Bármivel megbántottalak volna, azért már előre bocsánatot is kérek! 

 Katherine Schade Brukhardt:
Twins Amongst Love Story



Kinézet: Őszintén megmondom, tanácsot kellett kérjek kinézet kritika írás terén egyik jó ismerősömtől, akinek már sok mindent köszönhetek, s most is ő segített kétségbeesett helyetemen, hogy ne fogalmazak durván. Először nem is tudtam, hogy hol kezdhetnék bele a papolásba. 
Háttér: a legszembetűnőbb dolog első pillantásra a háttérben elhelyezett képsorozat volt. Én semmiképp nem tennék a háttérbe képeket, szerintem az rontja a többi blogrésznek a kinézetét. Jobb, ha egyszínű, mert úgy nem zavarja az olvasót sem például akkor, hogyha csak gyorsan végiggörget a oldalon. Én ezt kipróbáltam, amitől nekem szinte yoyozni kezdtek a szemeim. Én egy lila-fekete színkódot javasolnék hozzá, ha kellene esetleg segítség akkor szívesen állok elébe. Aztán az egész blognak a háttere(a fejléc, bejegyzések és oldalsáv mögött) áttetszőre van állítva. Ezt átállíthatnád fehérre, hisz úgy az oldalsávban kutatókat sem zavarná a háttlében elhelyezett kép.
3/1
 
Fejléc: az első dolog amit kiszúrta a szememet az az, hogy túl pixelesek a képek amiket össze vágtál - vagy nem tudom, lehet, hogy google-ról van, fogalmam sincs, minden esetre et jó lett volna tudni - és ez nagyon zavaró tud lenni, ha valaki sokáig szeretné tanulmányozni a fejlécet. A második az, hogy a felirat, vagyis a cím nem látszik teljes egészében és így az olvasónak plusz munkát kell végeznie, hogy megtudhassa a blog címét. Ami még a fejléccel és egyben a címmel kapcsolataban rettentően zavar, hogy a címnek van háttere, méghozzá fekete. Szerintem tök felesleges az egész, mert a fejlécből takar el egy nagyobb darabot. Igazándiból nem is nevezném a fejlécet fejlécnek ebben az esetben, mert csupán szeritnem egy google-ról leszedett, kinagyított kép, viszton elég jól mutat a pixelesség és a cím hiba ellenére is.
Megjegyzés: mire a végére értem a design véleményezésének, a fejléc eltűnt a helyéről és csak a szöveget találtam.  Bevallom, elégé meglepődtem.
5/3

Leírás/fülszöveg elhelyezkedése: A fülszöveg leírásként van elhelyezve a blogon, s a betűtípusa engem kimondottan zavar. Nem tudom pontosan milyen típusra van beállítva, viszont hogyha sokat kellene olvasnom belőle, tí sor után biztosan belekavarodnék az egészbe és abba hagynám az egész történtet. Szerintem ez a betűtípus csak oldalvásba való modulcímnek, hosszútávú olvasásra alkalmatlan - legalábbis az én szememnek.
Megjegyzés: mire végére értem a design véleményezésének, a betűtípus normálra lett állítva, így sokkal olvashatóbb lett.
5/3
Menü: alig szúrtam ki, hogy pontosan hol is van. Kerestem fejléc felett, bejegyzések alatt, oldalsávban, viszont a fejléc alatt elkerülte a figyelmem valahogy. Talán lehet azért, mert túlságosan beleolvad a háttérbe. A menüpontok után a smiley szintén felesleges.  Olyan, mintha rá próbálnád erőszakolni az olvasódra a mosolyt, csupán egy hangulatjellel.
5/1

Bejegyzések: kezdjük az egészet legfelülről. A dátumot és a bejegyzés címét mindenképp középre igazítanám. A tartalom címének viszont semmiképp nem adnék ilyen hosszú címet, mert ebből már nagyjából minden ki is derül, hogy mi fog történni ebben a részben/fejezetben. Bőven elég lenne annyi, hogy "12. Rész". A dátum méretén csökkentenék legalább 2px-t, a címen pedig mindenképp növelnék minimum 5 px-t, mert így nagyon egybe folyik a kettő. A bejegyzés cím betűtípusa sem ide való szerintem, ez lehetne olyan, mint a leírásé.
Észrevételek a bejegyzéseknél:
1. Ahogy gyorsan végig görgettem a bejegyzéseken és végig néztem rajtuk, rengeteg kép van tartalmakban, főleg a 11. részben. Szerintem felesleges ennyi képet beletenni a bejegyzésbe, mikor ránézel a képre és te magad is el tudod mondani azt, hogy hogyan néz ki a ruha. Egyszerűen le is lehet írni. Az olvasásnak nem a fényképek a lényegei, hanem az, hogy az olvasó a képzelőerejét tudja használni minden helyzetben olvasás közben.
2. A szöveg nem sorkizártra van állítva, hanem jobbra van zárva. Ez is rettentően tudja hangsúlyozni a blog kinézetét.
3. Végig görgettem és azt láttam, hogy ugyan olyan a bejegyzések betűtípusa, mint a leírásé. Abban a pillanatban végignéztem az összes bejegyzést és csak egynél, a 11. résznél volt normál betűtípusra állítva, ami valjuk be, sokkal jobban áll a blognak, mint egy a kacifántos.
20/13

Oldalsáv: kezdjük a háttérrel, ami nekem nem megszokott, ugyanis áttetsző. Ebben az esetben, hogy a blog háttere képekből van - vagyis egy képből -, szerintem nem csak engem idegesít, hogy a szöveg sinte olvashatatlan. Javasolnék neki egy fehér hátteret, ha ezt a design-t szeretnéd továbbá is a blogon.A modulok nekem rettentően kevesek. Lenne még ott minek helye. Ilyenek például a "Rendszeres olvasók", "Információk" és "Chat" modulok.
Először is, ha jobban végig gondolom az egészet, minek a sávba egy "kereső" modul? Aki megszeretné találni a fejezeteket, a blogodban, az az "Archívum"-ban megteheti, hisz semmivel nem tart tovább, csak néhány fület kell lenyitni. Viszont hogyha van Archívumod, akkor nem értem, hogy a menübe miért tettél olyan lehetőséget, hogy "Részek"(ráadásul egy smiley-val, ami tök felesleges, de ezt már fentebb említettem). Bőven elég, ha csak az egyik van az oldalon, mert így meg lehet kavarodni. Személyes vélemény, hogy én melyiket szeretem jobban, viszont én a "Rések" menüpontra szavazok, hisz ott minden belinkelve van és csak egy kattintás az egész.
Elrendezés ügyileg is problémás ez a rész, viszont hogyha a többi modul is benne lenne, könnyen kiküszöbölhető lenne ez a probléma.
10/4

Összességében: Bármennyire is fáj kimondanom, vagyis leírnom, mindegy, de muszáj. Nekem kifejezetten nem tetszik ez a design, látszik, hogy kezdő vagy.  Próbáltam finoman fogalmazni mindenhol, remélem nagyjából sikerült is és nem bántottalak meg. Mindenképp javasolnám tapasztaltabb designerek segítségét, akár a mi blogunkról akár más blogról. Viszont én is állok bármiben rendelkezésedre.

Összesen: 43/25


Tartalom: Ennek a résznek valahogy szívesebben estem neki a kinézet után. Magam sem tudom, hogy miért, ezt senki sem kérdezze.

Fülszöveg/leírás: Már az első mondatnál éreztem, hogy ez egy szokványos sztorinak fog indulni, és persze miért is ne, hogy London lett a város, ahova költöztek? Kezdtem azt hinni, hogy sinte ugyan olyan sztorit fogok olvasni, mint amit még én írtam, mikor belekezdtem ebbe az egész Bloggeresdibe. Minden esetre a fülszöveg vagy nem is tudom pontosan, leírás végére semmiképp nem írnék olyan, hogy "Tartsatok velem." Ha az én szemszögemből nézzük, bár amilyen allergiás vagyok az ilyenekre, biztos, hogy kiléptem volna az oldalról. Tudod, sokszor a fülszöveg és a kinézet határoza meg sok ember véleményét egy-egy blorgól és azt hiszem, néha-néha már én is közéjük sorolhatom magam. 
5/3
Első rész: Már a kinézetnél is említettem, hogy a szöveg elhelyezkedésével probléma van, s így nehezen is tudtam olvasni, mivel nem ehhez vagyok hozzászokva. Rátérve a történetre az első benyomásom az, hogy ezt a részt még jó kedvedben írtad. A történet úgy kezdődik, hogy ismét leírod a lány nevét. Szerintem ez tök felesleges, hisz már egyszer megtudtuk a fülszövegből. Aztán következik az, amit minden kezdő író elkövet. "A hajam már inkább(miért inkább? Be volt festve? Ha igen, azt jó lett volna oda írni...) barna. A szemem sötét barna."  Szívem szerint az első három mondatot kapásból kitörölném, ha benne lennék a blogban, mert tök feleslegesek. A másik dolog, amitől undorom van az az, hogy számmal írsz ki mindent. Így elrontja a bejegyzés külalakját.

Alapjában a történet tetszik, viszont hogyha minden egyes mondatot ki kellene veséznem, akkor itt ülnék még három hónap múlva is. Az egészben igazándiból annyi a probléma, hogy szerintem nem érésekkel írod a sztorit, hanem amilyen mondat éppen az eszedbe jut, és ezért tűnik olyan száraznak, semmilyennek.
Szeretnék neked segíteni mindenféle térben, persze ha csak elfogadod. Nemsokára kapsz is tőlem egy e-mail-t, mert hogy ha ezt tovább boncolgatnám, nem sülne ki belőle jó és nem szeretnélek megbántani.
A történetből még három részt el olvastam, s szerintem nincs szükség szavakra, mindnehol ugyan az a probléma merül fel.
Néhol vannak elgépelések, viszont még nagyon sokat kell fejlődnöd. Mindenben állok rendelkezésedre.
10/5

Összességében: Az alapötlet tetszik, viszont a helyesírással és még sok egyébbel problémáid akadnak, amiket szívesen segítek kiküszöbölni.

Összesen: 15/8
Kinézet & Tartalom: 58/33

További jó blogolást!
Sandra L. Collins

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Theme by Lydia (css)
and Leona(header)